Dr. Baranyai László, fénykép

Dr. Baranyai László

 

Elektrotechnika felmérő 2013

Sep 8, 10:48 AM, Beszámoló | Kimutatás

 

A tanévkezdés hagyományát követve idén is megírták a másodéves hallgatók a felmérő tesztet. Az előző évekhez képest változás, hogy egyszerre írták, így a csoportok közötti információáramlás kiküszöbölhető. A kitöltése önkéntes volt és a feladatlapot névtelenül leadhatták. Az adatfeldolgozást az ingyenes R-project programcsomaggal végeztem.

Teszt kérdések

A teszt összesen 8 kérdést tartalmazott, melyek elsősorban az alapvető matematikai készségeket tették próbára. A tesztet 127 fő töltötte ki. Volt egy kis létszámú csoport (8 fő), akik nem adtak meg órarendi időpontot. Őket "n/a" jelzéssel azonosítottam. A létszámokat összehasonlítva valószínű, hogy a "cs16" csoporthoz tartoznak. A kérdések:

  1. Hány mázsa tüzelő (fa) szállítható egy másfél tonna kapacitású teherautón?
  2. Milyen függvénnyel számolható ki a csúszda hossza, ha ismert a magassága és lejtése hossza?
  3. 135° hány radián?
  4. Egy kézikönyv vételára 7.000,- Ft + ÁFA (27%), melyből 27% kedvezményre jogosult. Mennyit fizet a pénztárnál?
  5. A kiskocsmában 3 és 4 lábú bárszékek vannak. Melyik székből mennyi van, ha 16 vendég összesen 55 széklábon ül?
  6. Ha kettő szünidős diák 5 perc alatt 40 hamburgert csomagol be, mennyi diák kell 120 hamburger 1 perc alatt történő becsomagolásához?
  7. Deriválja a következő egyenletet: y = (5x + 1)3x + 9
  8. Rendezze növekvő sorrendbe a következő mértékegységeket: %, ppm, ‰, ppb.

Eredmények

Mérnökhallgatóktól elvárt, hogy legalább 50%-ban teljesítsék a tesztet. A megírására nem volt időkorlát, de kb. 15 min alatt végeztek. A feladatok megfogalmazásával kapcsolatban egy kérdés merült fel, a második pontban segítettem értelmezni a lejtés hosszát. Alapvetően a felmérés jól sikerült, az előző évekhez képest javuló tendencia látszik.

Min. 1st Qu. Median Mean 3rd Qu. Max.
0,00% 50,00% 62,50% 57,38% 75,00% 87,50%

Idén sem született tökéletes megoldás, de sajnos lett 1 db abszolut sikertelen. A leadott lapokból látszott, hogy a közösen írt teszt hátránya a helyi információ átadás. Nem csak a jó megoldásokat másolták, hanem a sületlenségeket is nagy szorgalommal. Összességében az átlag mégis jó. A teljesítés eloszlását a következő grafikon mutatja meg:

Teljesítés eloszlása

A piros szaggatott vonal jelzi az 50% határértéket. Esetünkben a válaszadók kb. 20%-a esett a határ alá. A kérdéseket egyenként vizsgálva megállapítható, hogy a legelső sikerült a legjobban (93,7%), amelyet a negyedik követett (81,1%) majd a többiek egyre csökkenő átlaggal egészen a harmadik kérdésig (22,83%). A korábbi évek tapasztalatát sajnos megerősítették és továbbra is a radián használata a legnehezebb kérdés. Ez némiképp meglepő a mérnökhallgatóktól. Másrészt hozzá igen közel végzett a 7. és 8. kérdés, amelyek az első éves tananyagban és gyakorlatokban is előfordultak. Annak ellenére, hogy egyszerre írták a tesztet, a csoportok összehasonlítását is elvégeztem:

Teljesítés csoportonként

A szaggatott piros vonal itt is az elvárt minimum 50% teljesítést jelzi. Szerencsére egyik csoport mediánja sem esett a határérték alá, de kettő éppen elérte. Meglepő ugyanakkor a csoportok időrendjével megegyező növekvő tendencia. A diákok véletlenszerű ülésrendben helyezkedtek el és a javítást is a leadással kialakult véletlenszerű sorrendben végeztem. A látszólagos tendenciát ANOVA teszt nem támasztotta alá (F=1,544). Ezek szerint a csoport befolyása nem egyértelműen bizonyítható.

Összefoglalás

A teszt alapvetően jól sikerült az átlagát és az előző éveket tekintve, de visszatérő problémákat is jelez. A másolás rutinja olyan nagy, hogy sokan inkább meg sem próbálnak gondolkodni, csak puskáznak. Kissé elszomorít, hogy a radián még mindig nehéz feladat elé állítja a mérnökhallgatókat. Az egész évfolyamból 26 fő (20,47%) nem érte el a kívánatos minimumot. Nekik azt javaslom, hogy sürgősen keressenek konzultációs lehetőséget.

 

 

comments powered by Disqus

 

Banggood reklám