Dr. Baranyai László, fénykép

Dr. Baranyai László

 

Vizsgaidőszak értékelése

Feb 1, 08:05 PM, Kimutatás | Tippek és trükkök

 

Az elmúlt vizsgaidőszak tartogatott pár meglepetést. Változatos eredmények születtek, azonban a vizsganapok statisztikai értékelése jelentős eltéréseket mutatott ki. Az adatok feldolgozásához most is az R-project programcsomagot használtam. A szóbeli megmérettetésben a másodévesek láthatóan még nem szeretek nagy rutint, ezért pár tanácsot is megosztanék.

Értékelés

A vizsgaidőszak előtt már megtervezzük a tanszéki vizsganapokat. Kollégákkal egyeztetjük, hogy ki - mikor - melyik tárgyat - hol vizsgáztatja. Ez az oka, hogy a kihasználatlan első vizsganapok helyett a végén nem tudunk újabbakat ajánlani. Nincs hol és mikor. Az elmúlt vizsgaidőszakban az első két napon kevesen jelentek meg, ezért az elemzésből is kimaradtak. Végezetül 7 vizsganapon összesen 140 eredményt értékeltem. A maximális 25 fő létszámhoz képest ez átlagosan 20 vizsgázót jelent naponta. A jegyek átlaga 2,657 és szórása 1,143 volt. A vizsganapok között légyeges eltérés látható (p<0,01):

> summary(aov(jegy ~ nap,data=elektro))
             Df Sum Sq Mean Sq F value  Pr(>F)   
nap           1   9.93   9.930   7.985 0.00542 **
Residuals   138 171.61   1.244                   
---
Signif. codes:  0 ‘***’ 0.001 ‘**’ 0.01 ‘*’ 0.05 ‘.’ 0.1 ‘ ’ 1

Grafikonon ábrázolva a napi átlagokat és a 95%-os konfidencia intervallumokat hasonlíthatjuk össze. A teljes vizsgaidőszak átlag eredménye és a jegyek konfidencia intervalluma pirossal látható. A 3. nap átlagon felüli, a 7. és 8. nap átlagon aluli teljesítményt hozott.

Elektrotechnika 2013/2014/1 napi eredmények

A napi eredmények szórását összehasonlítva megállapítható, hogy az 5. nap kiugróan nagy, míg a 6. nap kiugróan alacsony szórást mutatott. A kisebb szórás homogénebb jegyeket jelez. Piros színnel a teljes vizsgaidőszak eredményeinek szórása látható.

Elektrotechnika 2013/2014/1 napi szórások

Tanácsok

Számomra is meglepő volt, hogy milyen hibákat követtek el a diákok a felkészülés során. A teljesítményüket is jelentős mértékben befolyásolták ezek a tényezők.

A fenti szempontokat a saját tárgyaim vizsgáinak tapasztalata alapján írtam össze. Az általam oktatott műszaki tárgyaknál a tananyag nem magolós, érteni kell az összefüggéseket. A feltett kérdések is ezt mérik fel, nem a lexikális tudást.

Sok sikert a következő vizsgákhoz!

 

 

comments powered by Disqus

 

Banggood reklám