Játékok
jan 23, 21:09, Software | Tippek és trükkök
Erről az oldalról ingyenes logikai játékprogramokat tölthet le. A játékokat C++ nyelven készítettem el Windows rendszerekhez a C++ Builder fejlesztő eszközzel. A bináris program és a forráskód is elérhető. Jelenleg letölthető játékok:
- SameGame – leszedegetős három fokozatban (15×10, 30×20, extra)
- Gomoku – amőba (egyedül 30×25 méretben)
- FlipFlop – területfoglaló logikai játék (2×2, 3×3, 4×4, 5×5 méretben)
SameGame
A táblajáték lényege, hogy azonos színű területeket leszedve kiürítsük a táblát és minél több pontot gyűjtsünk össze. Az üres helyekre a felette lévők lehullanak, az üres oszlopokra jobbról rácsúsznak a többiek. Csak az utolsó lépés vonható vissza! Három nehézségi fokozata van:
- Normál: 15×10 tábla. Elsősorban gyerekeknek ajánlott vagy gyorsasági játékhoz.
- Haladó: 30×20 tábla. Tapasztalt játékosoknak és sok idővel rendelkezőknek.
- Extra: ami a képernyőre kifér (max. 100×100 tábla). Fanatikusoknak.
SameGame játék, normál fokozatban
Játék célok
- Hagyományos: a játék célja az összes csempe leszedése. Az nyer, aki mindet eltávolítja. A játékosokat értékelhetjük összegyűjtött pontszámmal, lépések számával és az egy lépésre jutó pontszámmal.
- Gyorsasági: a játék célja a legrövidebb idő alatt a legtöbb csempe leszedése. A játékosokat értékelhetjük a játékidő elteltével megmaradt csempék számával, az egy másodperc alatt szerzett pontokkal és az egy másodperc alatt megtett lépésekkel. A programban nincsen beépített időkorlát, azt a játékosoknak kell kiválasztani.
A program memória és tárhely igénye minimális, 2 MB RAM és 4 MB lemezterület. A futtatásához szükséges DLL könyvtárak a programmal letölthetőek.
Futtatható program, Win32 (ZIP) | lbaranyai/SameGame/tree/master/bin |
C++ Builder forráskód | lbaranyai/SameGame/tree/master/src |
Amőba (más néven Gomoku)
A táblajáték lényege, hogy legalább 5 szomszédos négyzetet elfoglaljunk egymás mellett azonos színnel. A „gomoku” név állítólag azt jelenti „öt kő”. A játékos zöld „X” és a számítógép piros „O” jellel játszik. Mindig a játékos kezd. A lépések visszavonása nem lehetséges!
Játék kilépésig rögzíti a megnyert és elvesztett játszmák számát. Az eredményt a játékos és számítógép jelzések között olvashatjuk. A játékosok értékelhetőek ez alapján és a nyeréshez szükséges idő szerint is.
A program memória és tárhely igénye minimális, 2,5 MB RAM és 4 MB lemezterület. A futtatásához szükséges DLL könyvtárak a programmal letölthetőek.
Futtatható program, Win32 (ZIP) | lbaranyai/Gomoku/tree/master/bin |
C++ Builder forráskód | lbaranyai/Gomoku/tree/master/src |
Flip-Flop (forgató)
A játék lényege, hogy a tábla teljes területét beszínezzük. A táblára kattintva a kiválasztott elem és a négy szomszédja megváltoztatja a színét. Az elemek két állapotúak, szürke és zöld színnel jelölve. Alapértelmezetten 4×4 méretű mezővel indul a program. A menüben kiválasztható más méret is: 2×2 és 3×3 könnyűek és 5×5 a haladóknak.
A lépések külön nem vonhatóak vissza, de ugyanarra a mezőre kattintva az előző állapothoz jutunk.
Játék célok
- Gyorsasági: a játék célja a teljes terület lefedése a lehető legrövidebb idő alatt. Az elsőként végző játékos nyer. Az 1 másodperc alatt megtett lépések száma is jelzi a gyorsaságot.
- Stratégiai: a játék célja a teljes terület lefedése a legkevesebb lépéssel. A játékban nincsen beépített időkorlát, a játékosok megállapodhatnak egy ésszerű maximális keretben.
A program memória és tárhely igénye minimális, 1,9 MB RAM és 3,7 MB lemezterület. A futtatásához szükséges DLL könyvtárak a programmal letölthetőek.
Futtatható program, Win32 (ZIP) | lbaranyai/FlipFlop/tree/master/bin |
C++ Builder forráskód | lbaranyai/FlipFlop/tree/master/src |
comments powered by Disqus